think in music

Learn piano through awareness and understanding

 about my method think in music

 Over the course of my two decades of teaching music across European and Asian countries, I have had the privilege of interacting with numerous students. Through these encounters, I have come to recognize certain crucial aspects that are often overlooked in modern music education. Specifically, I emphasize the importance of three fundamental elements: improvisation, counterpoint, and composition, alongside the traditional study of repertoire. This realization led me to develop the “Think In Music” method.

1. Historical Context: It is well-established that the most eminent musicians — ranging from Bach and Mozart to Beethoven and Liszt — were not merely performers but also exceptional improvisers and composers. However, in our contemporary landscape, a significant majority of classical musicians lack the ability to improvise or compose in the classical style unless they specifically engage in composition courses. To illustrate this, let us draw an analogy between music and spoken language. Just as language relies on sentence structures (subject, verb and object), music operates with analogous elements known as harmonic functions. The study of improvisation and composition is an essential step to identify and learn how to delve into these music structures, often sadly neglected by modern pedagogy.

2. Language Studies vs. Music Studies: Language education typically encompasses reading, writing, and conversation. Similarly, music education should be grounded on the equivalent of these three pillars. Unfortunately, today’s emphasis often leans disproportionately toward “reading” music notation, sometimes neglecting historical context and a deep understanding of musical meaning. By studying improvisation — an equivalent to conversational fluency in language studies —students are compelled to think in terms of musical structures and functions. It is worth noting that language acquisition typically begins with speaking, imitating parents, and subsequently learning to read and write. In contrast, music education frequently prioritizes reading notation first, rarely allowing students to create music.

3. The Think In Music Method: Guided by these principles, I developed the Think In Music method. This approach underscores the essential role of improvisation, counterpoint, and composition alongside traditional repertoire study. By integrating these elements, we create an environment conducive to a thorough understanding of music and its underlying structures. Moreover, the approach to traditional repertoire undergoes a transformation, where the music score often becomes the culmination rather than the starting point. Thanks to this approach, the student acquires the necessary foundation to faithfully recreate the music score through logical reasoning and understanding.

   Il mio metodo think in music


 Nel corso dei miei due decenni di insegnamento della musica nei paesi europei e asiatici, ho avuto il privilegio di conoscere numerosi studenti. Attraverso questi incontri sono arrivato a identificare alcuni aspetti cruciali che spesso vengono trascurati nella moderna educazione musicale. Nello specifico: improvvisazione, contrappunto e composizione, accanto allo studio tradizionale del repertorio. Questa carenza mi ha portato a sviluppare il metodo “Think In Music”.

1. Contesto storico: è risaputo che i musicisti più importanti - da Bach a Mozart, da Beethoven a Liszt - non erano semplicemente esecutori ma anche eccezionali improvvisatori e compositori. Tuttavia, nel nostro panorama contemporaneo, la maggiorparte dei musicisti classici non ha la capacità di improvvisare o comporre a meno che non abbia specificamente seguito corsi di composizione. Per capire meglio, tracciamo un'analogia tra la musica e la lingua parlata. Proprio come il linguaggio si basa sulla struttura della frase (soggetto, verbo, oggetto), la musica opera con elementi analoghi noti come funzioni armoniche. Lo studio della improvvisazione e composizione è un passo fondamentale per imparare ad identificare e sapere usare queste strutture musicali, spesso ignorate nella moderna pedagogia musicale.

2. Studi linguistici e studi musicali: lo studio della lingua include tipicamente la lettura, la scrittura e la conversazione. Allo stesso modo, l’educazione musicale dovrebbe fondarsi sull'equivalente di questi tre pilastri. Sfortunatamente, oggi spesso ci si concentra in modo sproporzionato sulla “lettura” della notazione musicale, a volte trascurando il contesto storico e una profonda comprensione del significato musicale. Studiando l'improvvisazione – un equivalente della conversazione negli studi linguistici – gli studenti sono forzati a pensare in termini di strutture e funzioni musicali. Vale la pena notare che la prima acquisizione del linguaggio inizia tipicamente il parlare imitando i genitori e solo successivamente con l’apprendimento della lettura e della scrittura. Al contrario, l’educazione musicale spesso dà priorità alla lettura e alla notazione, raramente consentendo agli studenti di creare musica.

3. Il metodo Think In Music: Guidato da questi principi, ho sviluppato il metodo Think In Music. Questo approccio ristabilisce il ruolo essenziale dell’improvvisazione, del contrappunto e della composizione accanto allo studio del repertorio tradizionale. Integrando questi elementi, creiamo un ambiente favorevole a una comprensione approfondita della musica e delle sue strutture sottostanti. Inoltre, l’approccio al repertorio tradizionale cambia prospettiva, e la partitura spesso diventa il punto di arrivo piuttosto che il punto di partenza. Grazie a questo approccio, lo studente acquisisce le basi necessarie per ricreare la partitura attraverso il ragionamento logico e la comprensione.

             关于我的教学方法


在过去的20多年里,我有机会在亚洲和欧洲各国举办了大师课和研讨会。 尽管遇到了越来越高水平的学生,但我一直发现他们在练习和学习过程中缺乏有效的方法。 因此,我一直致力于开发有效的学习策略,旨在优化时间,节约精力,并确保即使是五分钟的钢琴练习都是有价值和有成效的。  


我的方法,我已经命名为在音乐中思考(即:创新的音乐教育)它是建立在音乐学习和练习中的不断和持续的认知过程的应用。 最初,我强调对音乐结构的理解,乐句的方向,音乐的张力和松弛,和声功能的研究。 这一直都是以一种实际的,并确保正确的理解,每一步都在钢琴上进行验证的方式。 认知技能从一开始就涉及到通过推理和演示,我与学生合作构建了作曲中最重要的部分。 这样,乐谱就不是起点; 相反,它是学习过程的高潮。


通过这种方法,我观察到所有学生的练习和学习都有了明显的进步。 因此,没有必要毫无意义的重复,他们的记忆能力不断提高,他们的技术能力得到了增强,因为对音乐语言及其结构和规则的理解总是优先考虑的。